Login: Password:
Hlavní stránka » Fórum » Novinky » Historie serveru a opravy
stránky: 1
Drahy
  • Posts:
  • Reply #1  |  29-01-2010, 04:34:17
Historie Drahyho serveru
Mnoho lidí se mě v poslední době ptá, jak vlastně server vznikl a co bylo důvodem k tomu ho založit. Později se budu snažit dát tuto historii do levého menu (doufám, že to nedopadne obdobně jako s battleground články, které tam do teď nejsou).

Historie začala na jednom francouzském již zavřeném serveru s názvem Aleajecta. Na tento server mě již před neuvěřitelnými čtyřmi lety přivedl jeden bývalý spolužák ze střední školy. Začali jsme tam oba hrát. Já s druidem, on s mágem. Tenkrát tam bylo jádro wowemu, kde se konaly opravy jednou za 3 měsíce. Maximální dostupný level byl 60 a talent fungoval možná jeden z každého stromu, server neustále padal, ale bavilo nás to. Byli jsme tam dobrá partička a mluvili pouze anglicky. Na tomto serveru byla povolena komunikace mezi aliancí a hordou a tak jsem se na vyšším levelu seznámil s horďákem McBogym. McBogy byl zkušený horďák plný překvapení a dobré nálady. Byl to takový můj otec, kterého jsem nikdy pořádně neměl. Byl mi oporou a ukázal mi jak to vlastně ve hře chodí a co jsou zač ta GM, která se občas prolétla po světě a chodila neuvěřitelně obrovskou rychlostí a všichni jsme to chtěli také. Chodil nám pomáhat do instancí s questy a dalšími, abychom mohli společně trávit čas na nejvyšším levelu. Téměř žádný quest nefungoval od levelu 1 až 70 nic nešlo. Ano přestože hra oficiálně podporovala level 60, zde se mohlo až na 70. Pokud jste přesáhli level 70 byly vám pokaždé vymazány XP a snížen level. No zkrátka, bylo to zajímavé. V tu dobu už jsem něco programoval a rozhodl se, že pomohu místnímu administrátorovi s opravami. Pár věcí se zdálo, že přijal a pak se najednou odmlčel a nebylo o něm vidu ani slechu. Záviděl jsem všem priestům, protože léčili s bugama víc než já velký zabugovaný druid, který převážně jen léčil, což byly později hlavní důvody proč jsem si vždy volil priesta. McBogyho jednou napadlo, že mám hlavu na to, abych si založil svůj server a tak nás pár přátel jsme si šli založit server. Blbnuli jsme na něm a server šel dlouho přes Hamachi síť. Pak si McBogy stěžoval, že by chtěl funkční tohle a tamto a už jsme začali s opravami. Server šel na mém stařičkém počítači a přes noc jsem ho většinou vypínal. Pak jsme o něm řekli kamarádům a Hamachi ani můj počítač na to již nestačily. Jádro se celkově opravovalo dost složitě a celý svět se vždy po 10 minutách s velkým seknutím nesmyslně ukládal do jednoho jediného souboru. Našli jsme tenkrát jádro nové a flexibilní s názvem Mangos, kde se opravovalo velmi snadno a sami developeři tohoto jádra dělali fůru oprav denně. Založili jsme tedy mangos na 1.12.1 verzi a rozjeli jsme se. Počítač jsem již výhradně používal jako server než abych na něm sám něco dělal, abych nebrzdil server. Server jsme otevřeli veřejnosti po nákupu nové bedny někdy okolo 20.9.2007. Psal se datum 24.12.2007 a rozhodli jsme se, že si uděláme Vánoční WoW party ve Stormwindu. Jako na původním serveru i zde jsme měli povolenou komunikaci mezi frakcemi, protože já byl zapřísáhlý alík a McBogy byl zapřísáhlý horďák. Možná pamatujete naše slovní přestřelky o historii World of Warcraftu, kde já tvrdil že alíci jsou ti hodní, čistí a mírumilovní zatímco zlá horda nás chudinky alíky jen plenila a rozsévala zlo a špínu a McBogy trvdil přesný opak. Ano. Byl jsem alík a vnitřně vždy budu, přestože mám nyní horďáckou postavu. Uspořádali jsme tedy první vánoční oslavu se všemi členy. Bylo nás tam všech 10, což byl i rekord online hráčů v tu dobu. Pamatuji si to jako by to bylo včera a tancovali jsme a pili a tenkrát jsem poprvé ochutnal tu krásnou, svěží a hořkou chuť alkoholu. Bohužel jsem zůstal navždy jen u toho herního a nepodařilo se mi nalézt chuť i v tom reálném a tak jsem se stal totálním abstinentem. Měli jsme tu další rok a s ním i nové lidi a další povinnosti, práci, opravy a nové patche. Později jsem poznal Brumly. První opravdová alianční guilda, kde jsem byl členem a pro které hra něco znamenala a dělali vše pro svou frakci jako bránění krále, společných akci, cti atp. I přesto jsme občas spolupracovali s hordou a byla sranda. Postupem času přibývali hráči a začalo se vědět o našem serveru. Z 10 lidí tu najednou bylo 50. Rozhodli jsme se kvůli nadávkám a stížnostem nakonec úplně zrušit komunikaci mezi hordou a aliancí. Najednou jsem nebyl v kontaktu s McBogym, což možná byl také důvod jeho odchodu ze serveru. Začal jsem opravovat chyby lépe, jinak než jak mě zrovna v tu chvíli napadlo nebo co mi kdo řekl, že takhle to má určitě být. Začal jsem opravovat s poctivostí a správně a přestal na eventy posílat bosse, do veřejných míst atp. Začali jsme být poprvé skutečně blizzlike. Počet hráčů rostl a můj zájem nějak klesal. Už jsem nepsal deseti stránkové novinky, ale věnoval se nauce o programovacích jazycích a opravách. Začal jsem tomu propadat a postupem času jsem i přestal hrát. Později jsem se dostal do týmu developerů nového jádra Trinity a začal působit oficiálně jako programátor jádra i databáze zároveň. V jednu chvíli jsem byl ve dvou databázových projektech. Jeden jsem vedl a ve druhém jsem byl aktivním vývojářem. V tu dobu jsem z toho byl opravdu nadšený. V poslední době jsem však kvůli neshodám s týmem oficiálně ukončil spolupráci a jedeme nezávisle na nich. Poskytuji jim však stále opravy a informace, které uděláme, ale nikoli veřejně, již nestojím o publicitu a mít status, ale o blaho serveru a vaše bez závazku k programátorskému týmu. Z nuly jsme nakonec došli až sem, kde máme bohužel až 945 lidí online ve špičce. Nikoho jsme nepřetahovali z jiných serveru, nikde jsme neměli ani nemáme žádné reklamy. Říkám bohužel, protože jsem vždy měl (a vždy budu mít) raději menší server než ten velký. Už kvůli větším starostem a větším závazkům a méně času. Narozeniny serveru nakonec počítáme od založení první normální herní postavy (Moje první non-GM postava Eldar, která již byla vymazána – nyní jméno nese můj Death-Knight) a to dne 15.11.2006. Datum si vždy připomenu jako narozeniny mé první postavy než jako narozeniny serveru, protože server jako takový začal již dříve avšak zvolili jsme toto datum jako datum vzniku a jsem za to rád. Další už většina z vás víte a je tedy zbytečné psát historii, když jsme v bodě nezáživné přítomnosti a těšení se na budoucnost. Tento článek bych chtěl mimo jiné věnovat McBogymu, který mi od začátku věřil a všem, kteří již na našem serveru nehrají a pomáhali vytvořit jeho historii. Děkuji.

1) Přidána poslední data získatelná z dat verze 3.2.2, další budou až s přechodem na nový patch jako například opravy questů (Crystals of Power, Troll Patrol: Done to Death, Fueling the Project, The Battle for the Sun's Reach Armory, Meat on the Hook, Amidst the Confusion, Saragosa's End, Towers of Certain Doom (pro hordu i ali), Destroying the Altars, Sneak Preview (ali i horde), Blood is Thicker, Lupus Pupus, The Liquid Fire of Elune, Lupus Pupus, Suppressing the Elements, Reclusive Runemaster, Re-Cursive, The Great Hunter's Challenge, Strength of One, Ruuna the Blind (pro hordu i ali), The Black Knight of Westfall, The Black Knight of Silverpine, Burn in Effigy, The Art of Persuasion, Phantom Ghostfish, Fletcher's Lost and Found, But First My Offspring, Planning for the Future, Fueling the Project a další a další), NPC, itemů a objektů
2) Další opravy v chování NPC především v Dalaranu, u menších scriptů a statů - poprosím GM o překontrolování neuzavřených chyb s výše vypsanými questy a dalšími podobnými problémy
3) Přidána reputace k Darkmoon Card questům
4) Opraven achievement Mountain o' Mounts
5) Opraveny imunity bossů (odhadem) - oficiální hodnoty máme pouze z 3.3 a tedy neplatné pro naši verzi
6) Přidány základní scripty do instance Trial of the Champion
7) Odstraněn hack u kouzla Spirit Wolf
8) Předělán loot do Trial of the Champion instance - prosím GM, aby tam zatím nechodili, mají looty z 3.3 a klient vám může padat v této souvislosti nenalezených nových dat
9) Přidán loot do Ulduaru a další scripty - protože GM hrozně chtěli testovat nějakou další instanci mnohem náročnější na čas stráveny s testama budu se snažit o Ulduar, kde test jednoho bosse zabere tolik času co téměř celý Naxxramas :-D
10) Opraveno rybaření ve WG, nedoporučuji se tam však v těchto dnech zdržovat
11) Je možné že tuna nových dat způsobila respawn některých bossů předčasně především v Naxxramasu - problém jsme však včas nemohli předvídat
12) Opraveny opět modely totemů
13) Opraveno učení transmutací v alchemii
14) Opraven loot z Titanium Lockbox
15) Opravena Lady Sylvanas Windrunner <Banshee Queen>
16) Opraveny problémy se smrtí a oživením mrtvoly
17) Zmírněna ochrana proti spamu a vícero zprávách
18) Urychleno zasílání peněz z aukce
19) Opraven dnešní pád serveru
20) Znovu opravena Lady Sylvanas Windrunner
21) Přidán hack k warriorským shoutům než se dokončí systém pro tyto případy v přesném a offlike systému pomocí tabulek v DB
22) Opraven item Wormhole Generator: Northrend
23) Opraveno učení se warhorse, fly form a dalších u daných trenérů
24) Další pro vás zatím nepodstatné opravy scriptů v instancích
25) Opraveny PVP questy, odebrány nefunkční - nyní dostupné pouze pro lvl 80 než plně zprovozníme systém scale odměn pro nižší levely
26) Opraveno zneužití Mind Contol kouzla
27) Do třetice a naposledy opravena Lady Sylvanas Windrunner mrška
28) Opraveny staty u NPC v Alterac Valley - k plné funkčnosti je zapotřebí systém tří odlišných instancí, kde v každé budou mít NPC rozdílné staty, systém je téměř hotový čekám na korekturu od vyšších pozic a pomocníků, prozatím dány staty nejvyšší

29) Opraveny staty u bossu v AV než nasadíme nový systém - AV opět povolen
30) Opraveny problémy s Inscription skilly (170/40 atp.), další učení by to mělo vrátit do pořádku, pokud ne doporučuji odnaučit se danou profesi a znovu začít
31) Opraveno hnusné fujtajbl hack řešení našeho problému se shouty a nahrazeno korektním offlike řešením společně se správným stackováním kouzla Blessing of Might

[ Zprávu upravil Drahy  03-02-2010 00:26:56 ]

stránky: 1
Forum Navigation: Jump To This Forum