Login: Password:
Hlavní stránka » Fórum » Novinky » Každoroční velké změny
stránky: 1
Drahy
  • Posts:
  • Reply #1  |  19-06-2011, 21:03:27
Důležité změny a opravy
Nazdar bazar,
Na našem serveru opět nastává období převratů a velkých změn jako tomu bylo každý rok, tedy ani tento tomu nebude jinak. Měli jsme tu systémy jako random battleground, random dungeon finder, změny využití map pro dismount v budovách a rybaření v hlavních městech včetně Dalaranu a nyní jdeme dál. Změny, které přijdou, nebudou tak značné pro hráče, ale značné pro nás a celkovou funkčnost kouzel. Pro hráče to bude znamenat offlike fungování téměř všech kouzel, která využívají tzv. „procující“ systém, tedy těch, která udávají kdy, za jakých okolností a kde se má dané kouzlo spustit a proč. Pro hráče to tedy znamená vyřešení chybných spouštění kouzel nebo naopak vůbec žádné. Jedná se o mnoho kouzel jako nyní nejaktuálnější kouzla na modifikaci doby „castu“ nebo odebírání a přidávání stacků u podpůrných aur. Systém je však velmi rozlehlý a je třeba k jeho nasazení tisíců změn. Celé jádro má nyní více než 1,4 miliónů řádků kódu celkem a je třeba postupovat opatrně. Jen pro představu - tyto řádky se poté „zkompilují“ do jednoho spouštěcího souboru a máme server. Systém však potřebuje radikální změny k tomu, abychom mohli bez hacků a správně i pro další patche opravovat podobná kouzla. Neříkám, že to bude jednoduché a neříkám, že to bude hned. Bude to jedna z nejnáročnějších akcí, které jsme kdy prováděli. Nejsme však na to sami. Již před rokem jsme tyto změny plánovali a nyní je plánujeme uvést do konečného řešení. Budeme plně spolupracovat s týmem z Trinity. Naše část kódu je jako vždy připravena a můžeme se do toho pustit. Jak jsem se již zmínil, nebude to lehké a budeme postupovat po etapách, jak budou jednotlivé kroky připraveny a také jak na tom budu časové já, protože podobné změny aplikovat není ani pro mě jednoduché už jen z toho hlediska, že máme stále moc změn oproti originální verzi, které Trinity stále nechce aplikovat do oficiálního jádra (viz Wintergrasp atp.).

Nabízí se otázka, proč musíme měnit celý systém kvůli pár kouzlům. Pokusím se to vysvětlit tak, jak bych to udělal v případě mé rodiny, tedy počítačových anti-talentů. Představte si úplně jednoduchý prográmek, který vám má vybrat ovoce a zeleninu a tu zvážit. Program naprogramujete s parametry, jestliže hruška, tak …, jestliže jablko, tak …, po chvíli vám však přijde nové zboží a exotické plody a vy musíte přeprogramovat celý program a nasunout nové plody a kód se zvětšuje a je nepraktický a než program dojede někam dolů, než najde váš produkt, tak do té doby shnije (máte zvýšenou odezvu ze serveru). Proto je třeba vytvořit jakousi externí databázi (u nás DBC – tedy soubory extrahované z herního klienta – na každé verzi jiné, ale předpřipravené od nich), kde se bude zboží měnit pohodlně a v závislosti na dodavateli (u nás Blizzard a nová či přetvořená kouzla) a váš program jen vybere z kategorie ovoce či zelenina a je to, nemusí se zadávat konkrétní údaje, o to se postarají již oni. A o tom to vlastně celé je. Postupně docílíme toho, že kouzla se stejnou kategorií nebo úplně jinou se budou spouštět přesně tak, jak nám udávají oficiální zdroje a i lépe nám půjdou pozdější opravy, celý kód i jádro píšou lidé z celého světa, protože oficiální kódy jsou chráněny autorským zákonem, je tedy nutno, abychom si všechno vytvořili znovu, jak to asi mají oni a jak asi využívají právě tuto databázi. Proto cestou můžeme narazit a budeme muset něco úplně předělat – ještě navíc teď, když jsme na rozdílných verzích oproti nim.

Je to dlouhá cesta a budeme se občas muset prořezávat hustým křovím, abychom mohli vůbec jít dál (vedlejší efekty jako nefungující dotky nebo hotky atp.), ale to budeme všechno vylaďovat postupně a věřím, že do pár týdnů tu máme velmi funkční a zdařilý systém jako tomu bylo i doposud se všemi ostatními. Máme letité zkušenosti a dlouholetou praxi v údržbě serveru a v případě opravdu velkých problémů můžeme vždy změny vrátit zpět a doladit je mimo server. Je však třeba si uvědomit, že nejsme nijak placení za tyto změny, a co mohlo několika desítkám placených zaměstnanců trvat pár dní, nám může trvat déle a s větším rizikem vedlejších chyb. Je nyní na vás, abyste zakládali kvalitní reporty a hlavně časy, kdy se chyba začala objevovat, bude to nutné k dalším krokům. Budeme také potřebovat potvrzení od více hráčů, protože za ta léta už víme, že co chyba to jiná interpretace a tak se klidně může stát, že nahlášené kouzlo už nejde měsíc a autor napsal, že až po posledních změnách. Na to si prosím dávejte pozor a třeba se ptejte okolí.

A co to bude další roky? Možná nás čeká Cataclysm, pokud legálně obejdeme ochranu mezi klientem a oficiálním serverem nebo nasazení tzv. „pathfindingu“, tedy systému, který určí mobům, petům atd., kudy mohou chodit, aby si vždy nebrali tu nejkratší cestu i přes hory, ale jen tam, kam může i hráč a touto cestou se vždy vydali. To je však ještě budoucnost. Děkuji za pozornost.

Opravy
19.6.2011 – 22:00
1) Nasazujeme první etapu nového systému – jedná se spíše o čistku kódu, abychom se lépe orientovali než o změny, ovšem i tak je nutno si dát pozor právě na fungování DOTek (Damage Over Time) po těchto změnách a případně je nahlásit, avšak je to nepravděpodobné
2) Opraveno resetování bossů Onyxia a Sarthariona po wipu hráčů a nemožnost útočit nebo vstoupit do instance
3) Lépe doladěna funkce ve VoA 15 před bitvou
4) Snad opraveno opětovné přihlášení do bg po disconnectu
5) Opraven talent Scent of Blood
6) Zakázáno přehazování itemů v combat pomocí Equipment managera ve hře – způsobovalo vedlejší problémy a nahotu
7) Opraveno kouzlo Victory Rush
8) Opraveno sdílení některých diminishing efektů
9) Proběhlo pročištění databáze serveru a worldu obecně, mělo by opravit desítky kdysi fungujících questů, chybějících gossipů, objektů atd.
10) Doopraveny menší nedodělky a chybějící data v DB

20.6.2011 – 12:45
11) Zrušena oprava 4) portovala lidi před instance a další vedlejší efekty jako ponechávání raidů namísto možnosti se znovu připojit
12) Opraveny emblemy v Gundraku po čistce DB
13) Přidána zbytková data pro kouzla (Divine Storm)
14) Sota zatím stále zakázána, spustila se chybějícími daty

21.6.2011 – 16:30
15) Druhá epata nového systému pozastavena vzhledem k problémům, které ještě způsobuje bude nasazena o hodně déle
16) Opraveno chování NPC v Dalaranu a neútočení dle offlike hodnot, zrušeno netargetování a další podobné chování
17) Opraven achievement Safety Dance u Heigana
18) Ožralí hráči (pouze ve hře nikoli v realu) nyní správně vidí NPC, které mohou spatřit pouze, pokud se zpijou do němoty

22.6.2011 – 10:15
19) Opraveny action scripty u gossipů - opravuje questy, které jej využívaly například questy v Argent Tournamentu a vyvolávání
20) Druhá etapa nového systému nasazena, bude jich ještě mnohem více a musíme na něj v konečné fázi překonvertovat všechna procující kouzla prozatím kouzla jako Light's Grace opravena
21) Opraveno pár věcí do eventu - je třeba si však uvědomit, že nemáme přísun dat z oficiálních serverů, když jsme na jiném patchi a tak některé věci jako event bosse nebo objekty opravit nepůjde, je mi líto

22.6.2011 – 23:15
22) Opraven pád serveru u Heigana
23) Opraven dlouhodobý pád serveru v systému ACE
24) Opraven spirit healer u Onyxie (blíž)
25) Zrušeny objekty z jiných eventů
26) Opraveny imunity v instanci VoA + opravdu despawnován relic ve WG, který se obas objevoval i mimo bitvu a mohl způsobovat wow error v instanci

23.6.2011 – 02:30
27) Opraveny další pády serveru při tvoření postavy a po opravě pádu ACE se objevily další - všechny nyní opraveny konečně
28) Opraveno targetování hráče, co řídí vehicl
29) Zamezení získávání XP u hráčů, co řídí vehicl
30) Předěláni Spirit Healeři v celém světě
31) Opraveny achievementy jako Extinguishing Eastern Kingdoms, Flame Keeper of Outland, Flame Keeper of Kalimdor, Flame Keeper of Eastern Kingdoms a King of the Fire Festival a s tím spojené věci
32) Aktualizován The Adaptive Communication Environment (ACE) na nejnovější verzi 6.0.2 kvůli stabilitě a vyššímu výkonu
33) Naspawnováni NPC pro world event Fire Festival
34) Doopraveni někteří trenéři po velké čistce databáze

23.6.2011 – 14:15
35) Opraveny pády způsobené tvořením nových postav po změně systému proti pádům v systému ACE - proto je lepší opravovat pády ve špičce, protože se ráno nic po opravách neprojevilo a tak jsem mohl zasáhnout až nyní
36) Opraveny všechny známé pády doposud díky logům pádů
37) Aktualizováni alianční NPC pro festival, děkuji za krásný výpis Kihiro - horda by se měla víc snažit, pokud to chce mít funkční :-)

23.6.2011 – 16:15
38) Opravena zbytková NPC na Midsummer Fire Festival
39) Opraveny ohně v hlavních městech pro Midsummer Fire Festival
40) Opravena kouzla na drain many jako například Drain Mana a Viper Sting, která nesprávně přidávala manu casterovi (poškozeno po nasazení druhé etapy našich velkých změn ohledně správného spouštění spellů)
41) Opravena kouzla jako Blink po minulých opravách
42) Lépe opraven pád při tvorbě DK postav + kontrola na tvorbu

24.6.2011 – 05:00
43) Předělány/opravy veškeré questy pro boje v Argent Tournamentu jako Among the Champions nebo The Grand Melee - předělány byly i questy na závěrečný soubor po splnění všech questů s městy, chování NPC v bojích je nyní bizzlike, stejně jako boje, nasedat na mounty, vzít lanci a boj může začít
44) Opraveny další dobnosti u Midsummer Fire Festivalu - přidán item Juggling Torch na prodej + opraveny questy A Thief's Reward
45) Kouzla jako Seal of Vengeance a Seal of Corruption nyní korektně procují z kouzla Shield of Righteousness u paladinů
46) Malé opravy do instance Eye of Eternity - opraveno chování addů + zprovozněn Spirit of Redemption + další drobné úpravy
47) Opraveno zkrácené castění některých kouzel u Trollů
48) Opraven achievement Burning Hot Pole Dance

26.6.2011 – 04:00
49) Opraven pád a zamrzání u nových AT questů + opraveny zbytkové questy, které měly hacky nebo nebyly podle oficiálních serverů (questy jako You've Really Done It This Time, Kul, questy využívající dummy targety atp.)
50) Opraven Paladin T8 Holy 2P Bonus
51) Vrácena po dohodě oprava s Redemption v EoE
52) Naxxramas: Opraveny portály v jednotlivých částech, opravdu opraveno vracení se Horsemenů, přdána kontrola u Heigana proti podvádění, opraveno útočení addů u Glutha a další drobné opravy a změny pro správnou funkčnost
53) Opraven Paladin T8 Holy 4P Bonus
54) Opraven Paladin T9 Holy 4P Bonus
55) Opraven quest The Ransacked Caravan
56) Opraven quest The Champion of Anguish
57) Opraven Shaman T10 Elemental 4P Bonus
58) Opraven Glyph of Raptor Strike
59) Opraveny lépe některé achievementy v instancích

27.6.2011 – 08:45
60) Opraveny problémy s questy A Thief's Reward
61) Mounti z AT nyní již správně nejsou vícemístní
62) Opraveno učení se dual talentů (opět)
63) Opraveny ability kouzel při přehazování dualů (Mangle atp.)
64) Opraveno kouzlo Killing Spree - nyní neútočí na cíle, které nemá (crittery a další) + opraveno občasné propadání do textur
65) Nasazena třetí epata našeho nového systému (stále spíše přípravy a nemá vliv na konkrétní hru - přesto dávat pozor a hlásit případné chyby)

[ Zprávu upravil Drahy  27-06-2011 08:49:38 ]

stránky: 1
Forum Navigation: Jump To This Forum