Login: Password:
Hlavní stránka » Fórum » Novinky » Mrtě oprav a blížící se nové mapy
stránky: 1
¥
Drahy
  • Posts: 81
  • Reply #1  |  20-11-2012, 09:01:09
Poděkování
V úvodním slovu bych se chtěl vyjádřit k podpoře od ostatních lidí či hráčů. Chci to sdělit veřejně, i když jsem to většině sdělil osobně nebo jinak, myslím, že si to zaslouží i veřejně. Velký dík patří Sebastianovi, který mi je nyní oporou hlavně v oblasti serveru, velký dík a obdiv patří i guildě Děti Chucka Norrise, jehož hlavní členy znám osobně a rovněž mi byli oporou v tomto těžkém roce i tím, že stále hrají téměř od začátku jen a pouze zde a motivují mě v další činnosti a pravidelně čtou tyto novinky. Dále chci poděkovat všem mým blízkým, kteří mi byli nebo stále jsou oporou jak finančně tak i v životě, chtěl bych poděkovat všem, kteří i přes těžké období neřekli „vyser se na to“, ale pomohli, jak jen mohli, aby i tím umožnili další pokračování tohoto nelehkého, před více než 6-ti lety vytvořeného projektu, který slouží hlavně vám, tedy hráčům. Děkuji i všem hráčům, kteří zůstali a stále reportují chyby a hrají tu i přes nepříznivou situaci, kterou nyní procházíme. Děkujeme.

Nový systém map
Po téměř roce předělávání tohoto velkého projektu (přes milión řádků kódu) jsem došel do finální fáze. Tuto velkou změnu jsme již jednou nasazovali na začátku roku a budeme ji nasazovat během tohoto týdne znovu. Tento systém byl první na seznamu, který spustil vlnu odchodů, neboť byl nestabilní a mé osobní problémy mi nedovolovaly systém vyladit a tak server byl ponechán na pospas nestabilitě, propadajícím se hráčům do textur po použití fearu a dalších problémů, po nasazení tohoto nového sytému map. Po téměř roce přepisování a oprav nahlášených chyb v tomto systému přicházím s kompletně předělanou strukturou a postupným nasazováním této velké věci. Chci jen upozornit, že se jedná o velkou věc a její nasazování bude postupný, stejně jako vylaďování případných nedostatků (extrakce map zabere téměř 18 hodin a ta se musí dělat po každé změně, která se týká samotných map, která snad víc než jednou i během ladění nebude nutná). Jedná se o velmi rozsáhlý systém měnící strukturu celé hry a chování všech na mapě. Vše však vyladíme jako vždy a postupně bude systém perfektní. Děláme něco, na co si ostatní servery netroufají a čekají, až to za ně udělá někdo jiný. My máme svou hlavu a děláme to pro vás a ne pro peníze, což je hlavní důvod většiny ostatních úspěšně nasazených systémů z minulosti, věřím, že ani u tohoto to nebude jiné a přinese hráčům opět lepší požitek ze hry. Mapy nakonec nasazujeme dřív než web neboť tento mám více času na takovou akci. Připomeňme si, čeho se nový systém map vlastně týká.

Jedná se o nový systém pohybu NPC a hráčů v závislosti na terénu a okolních objektech. Co to znamená? Mobové a umělá inteligence konečně začne vyhledávat dostupné cesty, jakými by se mohl vydat i samotný hráč, to v praxi znamená, že pokud je mezi vámi a mobem propast již nepůjde nejkratší vzdáleností k vám ať je mezi vámi cokoli, ale najde vhodnou cestu, pokud taková je. Již žádné podivné chození vzduchem a po přímce, ale v závislosti na okolí. Tento systém není vůbec jednoduchá záležitost a byl vyvíjen po několik let několika lidmi a ovlivní téměř všechny systémy ve hře. Správné nasazení a vyladění systému je závislé i na vás a na vašich reportech, abychom to dali společně dohromady. Daný systém ovlivňuje více než by se mohlo zdát – například náhodné chození ve fearech, funkčnosti „charge“ kouzel, evade mobů, instance, chození NPC, chování petů, minipetů a jejich vyhledávání + obcházení překážek atd. Doufám, že jsem alespoň trochu přiblížil tuto změnu, kterou nyní budeme nasazovat, a doufám, že vše proběhne bez větších komplikací, které by vám mohly znepříjemnit hraní.

Znovu tedy připomínám, že se jedná o velkou změnu, která nebyla vytvořena ze dne nebo týdne. Byla tvořena po celé roky a nyní další rok byla vylaďována námi. Nic není hned, a proto postupujeme postupně a opatrně, tato změna je dalším krokem v našich budoucích plánech serveru, které již zmiňoval Sebastian ve svých novinkách, jen proběhla změna a to ta, že před nasazením webu je nyní vhodnější chvíle na nasazení nových map, které jsou na rozdíl od webu ve finální fázi a je i čas je nasadit a vyladit. Nasazování nového systému map bude uveřejňováno v seznamu oprav, první várky oprav se budou týkat hlavně příprav. Děkuji za pozornost.

Opravy
20.11.2012 – 11:30
1) Zkouška nové opravy viditelnosti bran v SOTA battlegroundu
2) Opraveno spustění world eventu Pilgrim's Bounty – čas je v pořádku, jen se nespustil korektně + drobné opravy po roce, zbytek musí nahlásit hráči, pokud něco nepůjde
3) The Beast Within kouzlo nyní funguje korektně i při již probíhajících CC efektech a jde v nich nyní správně spustit, během působení kouzla se již ve všech situacích správně spouštějí imunity
4) Bladestorm nyní funguje korektně obdobně jako předchozí oprava
5) Předělán finálně systém petů pro pozdější nasazení nových map: Peti nyní vyhledávají cíle lépe i přes překážky a to ve všech stancích (paivní i agresivní), pokud jsou pánem osloveni příkazem, plně se projeví až po nasazení map, peti mají nyní rovněž správnou pozici od pána a nejsou zbytečně daleko nebo moc blízko v závislosti na druhu peta, pet nyní rovněž kouká („čumí“) stejným směrem jako pán po příkazu follow
6) Opraveny případy pádů hry (ne serveru), pokud někdo zaslal neplatné kombinace znaků do chatu nebo nějaký jiný spam
7) Předělán systém guild: předělány některé věci pro pozdější nasazení nového datadisku, opravuje mimo jiné snad i problémy se zavírající se guild bankou, pokud jí prohlíží více členů, lépe kontroluje povolené ranky i jejich počet, UPOZORNĚNÍ: Guildy mohou ztratit jednorázově logy jako logy o transferech peněz nebo může i jednorázově vymazat ranky v guildě (zároveň opravuje občasné mazání ranků u některých guild po pádu serveru), je třeba ranky v případě smazání znovu vytvořit, nahrazovat je nejsme schopní, pokud se vymažou po této změně
8) Předělána mechanika u efektu Daze: Nyní rozdělen jejich půvos i získávání – na tanky nyní správně nepůsobí Daze ani na hráče na vehiclu
9) Utgarge keep instance – drobné opravy u bossů a zprovoznění Proto Draků + drobnosti pro nový systém map
10) Enslave Demon nyní není použitelný na pety hráčů
11) Opraveny případy, kdy AOE spelly správně neobjevovaly neviditelné targety, stávalo se výjimečně s naší opravou nyní přidána Trinity verze
12) Přidán systém na zvolení vítězů v battlegroundech i pokud byly ukončeny předčasně kvůli nedostatku hráčů
13) Kompletně předělán Kalendář ve hře – nyní funguje pro všechny i na hromadně zvolené akce, každá se může zapisovat a volit svou účast, opraveno přidávání poznámek i celková funkčnost dle oficiálních serverů, opraveny případy mazání eventů po pádu nebo restartu serveru, nyní je kalendář/plánovač ve hře stabilní a spolehlivý
14) Přidány úpravy některých systémů (instance, peti, některá kouzla, objekty a další) pro plynulé nasazení nových map – první fáze - fáze příprav je téměř u konce
15) Opraveny pády serveru po těchto opravách

22.11.2012 – 07:00
16) Předělán systém pro Random Dungeon Finder - opraveny problémy s ním nahlášené před delší dobou - děkuji všem, kteří se na opravě podíleli především Sebastianovi, který lokálně testoval všechny mé úpravy po celou dobu vymýšlení a kompletování této opravy, děkuji i všem hráčům za reporty a vypsání postupně všech důvodů chyby i kdy a jak nastávají, pokud v některých případech se situace nezmění a najdete nějaké problémy v tomto systému, prosím založte nový report - bez kompletně funkčního RDF a všech jeho částí nebudeme nasazovat nové mapy, proto hlašte nyní, po nasazení map budeme řešit hlavně mapy a ne RDF!
17) Nový pokus opravy viditelnosti zničených bran a rapidního pokledu Frames Per Second (FPS) během začátku bitvy - toto je spíše informativní oprava, která nám snad udá hlavně důvody tohoto chování (možná i opraví), všechny nové poznatky nebo změny prosím hlašte do této chyby - zde opět platí to, co v předchozím případě bez funkční SOTY nechceme nové mapy nenasazovat, je to jen na vás a vašich hlášení
18) Opraven pád serveru po nasazení prvních přípav pro nové mapy - proto mapy nasazujeme pomalu a postupně, abychom ladili všechno postupně a ne naráz a pak zjišťovali, kde je vlastně chyba
19) Opraveny malé nedostatky z opravy 13) a chybně fungujícího ukládání kalendáře, pokud se ukládalo více eventů najednou

25.11.2012 – 00:10
20) Opraveno snižování FPS snad pro všechny hráče na mapě v battlegroundu SOTA - vyladěna funkce na inicializaci samotného bg + teleportu hráče (snížení FPS po vstupu do bg později a na začátku) mělo by opravit snižování FPS pro všechny jedince na mapě, viditelnost bran je stále v řešení, na opravě neustále děláme
21) Znovu obnoveny a funkční všechny achievementy v SOTA včetně těch časových, optimalizován kód pro jejich aktualizaci každou sekundu, aby opět nesnižovaly nikomu FPS
22) Opraveny problémy se spouštěcími eventy hlavně v některých instancích (EoE a ToCr), pokud nepůjde spustit něco v dalších instancích, prosím, založte hlášení chyby s odkazem na tuto opravu
23) Malinko upraven RDF systém pro korektní rozdávání odměn, stále není finální oprava a při zvolení více rolí systém občas blbne (7 z 10 případů) proto než tento problém doladím doporučuji volit jen jednu roli a nejlépe jednotlivé přihlašování (nikoli pre-made)
24) Přidána další část nových map - vyladěny problémy, které způsobovaly problémy se spuštěním některých instancí i když s instancemi nemá tato část žádné propojení, očividně některé struktury bylo třeba upravit
25) Díky předchozím chybám při spuštění eventu značně zlepšen skript na spouštění TOCka - opraveny některé staré problémy se spouštěním skriptu a vylepšeny některé zastaralé funkce - mimo jiné přinese i zlepšení pohybu bossů a zlepší se FPS především ve 25-man verzi
26) Opraveno přerušování kouzlení bosse Lord Jaraxxus během boje
27) Opraveny některé DB části především některé chybějící objekty, některým byla upravena pozice dle oficiálních dat (The Invasion of Draenor objekt a mnohé další), upravena některá data itemů, NPC a questů (hromadná aktualizace některých dat z oficiálních dat, které ještě máme)
28) Dočasně odebrán loot z bosse Nefarian, který se dá neustále vyvolávat a tím mohlo docházet ke zneužití lootu a získání goldu, děkuji za upozornění

26.11.2012 – 08:30
29) Opraveny problémy s pomocnými buffy v AB a EoS
30) Opraveny problémy se zobrazováním guild bank logu
31) Opraveny následující questy: The Binding, Glyph Chasing, On Ruby Wings, Vengeful Souls, Hungry Nether Rays, The Restless Dead, Not On My Watch, Eliminate the Competition, Bringing Down the Iron Thane, The Dragonforged Hilt a další
32) Opraveny chybové hlášky u používání itemů, kouzel a dalších - nyní správně zobrazují hlášku, co je s daným použitím itemu nebo kouzla špatně a nezobrazuje pouze jednu statickou hlášku, ze které hráč ani my nic nepoznáme z této bývalé jediné hlášky
33) Opraveno možné zneužití logoutu hráčů u arén - nyní se správně přidá/odebere odměna pro týmy, pokud se tato skutečnost projeví
34) Opraveny některé problémy s modifikováním soulbound itemů

28.11.2012 – 09:00
35) Opraveny všechny problémy s Dungeon Finderem - opraveny problémy s nasazením částí nových map, které se navzájem nesnesly s RDF, opraveny problémy s odměnami pro všechny členy, opraveny problémy s posledním členem party, opraveny všechny situace u pre-made i jednotlivých loginů do systému, systém je nyní finální a snad konečně zcela funkční
36) Opraveny problémy s kouzlem Crystal Spikes v Nexusu
37) Opraveny problémy s viditelností bran v battlegroundu SOTA, přidáno celoplošné oznámení o stavu brány všem na mapě, nikoli jen v konkrétní blízkosti a to jak o zničení tak o poničení dané brány, opraveny všechny problémy se snižováním FPS v daném battlegroundu (problémy s bombami jsou stále v řešení mimo to však je již battleground funkční, pokud hráči nenahlási jinak)
38) Přidána další část nových map (jsme za polovinou) samotné projevení nového systému se naplno projeví až s úplným nasazením a povolením nových map (předpokládám do konce příštího týdne) - upraveny některé instance pro tuto část hlavně instance Naxxramas a boss Sapphiron + jeho mechaniky a další bossové v této instanci krom Sapphirona by to nemělo ovlivnit nic ze stávající funkčnosti bossů
39) Částečně navráceny opravy od Sebastiana ohledně kouzel Flare a Death Grip a uvedeny do lepší a přesnější funkčnosti
40) Opraveno správné stackování kouzla Unholy Blight
41) Aktualizována verze PHP a Apache na nejnovější verze
42) Aktualizováno prostředí pro mapy a server Adaptive Communication Environment (Systém ACE) na verzi 6.1.6

[ Zprávu upravil Drahy  28-11-2012 19:27:42 ]

stránky: 1
Forum Navigation: Jump To This Forum